T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / PENDİK - Mustafa Kutlu İlkokulu

"Şiddetsiz İletişim" Rehber Öğretmenimiz Pelin Peltek'in Velilerimiz için Bilgilendirme Yazısı

ŞİDDETSİZ İLETİŞİM

Günümüzde okullarda şiddet olayları ne yazık ki artmaktadır. Bu durumu önlemek için çözüm odaklı davranmalı ve yapıcı tutumlar sergilemek durumundayız.

Şiddetin nedenlerinden biri saldırgan davranışların ödüllendirilmesi olabilir. Ayrıca otorite figürünün eksikliği çocuğun kuralları anlamasını ve uygulamasını zorlaştırarak şiddete sebep olabilir. Internet ve kitle iletişim araçlarında artık çocuklar zaman geçiriyorlar. Ancak çocukların hangi içeriklere maruz kaldıkları şiddet davranışlarını tetikleyebilir. Bunun için anne babaların çocukların internette neler yaptıklarını takip etmeleri ve internet sağlayıcılarına ve cep telefonu operatörlerine başvurarak ÇOCUK PROFİLİ ve AİLE PROFİLİ 'ne geçmeleri çok önemlidir. Bu hizmet,  devlet güvencesindedir ve ücretsizdir.

Şiddeti etkileyen bir başka unsur da anne babalarının tutumlarının olumsuzluğu olabilir. Çocuklar en başta aile büyüklerinin davranışlarını modeller ve ona göre iletişim kurarlar. Şiddetin bir disiplin aracı olarak kullanılması çocukların saldırgan davranışları örnek almasına sebep olur. Bazı durumlarda akran ilişkilerinde yaşanan sorunlar saldırgan davranmasına sebep olabilir. Bazı nadir durumlarda da çocukların beyinlerinde var olan nörolojik bir hastalık saldırgan davranışa sebep olabilmektedir.

Çocukların saldırgan davranışları uzun zaman sürerse ve müdahale edilmezse zorbalık davranışlarına dönüşebilir. Yıllarca sebebi anlaşılmayan ve uygun müdahaleler yapılmayan ve çok daha ilerleyen durumlarda anti sosyal kişilik bozukluğuna dönüşebilme riski vardır.

Anne babalar olarak neler yapabilirsiniz?

Anne baba çocuğa saldırgan davranışlarla yanlış örnek olmamalıdır. Davranış ortaya çıktığında anne-baba sakin kalmalı ve çocuğun da sakinleşmesini beklemeli ve sonrasında çocukla davranışı ile ilgili konuşmalıdır. İstekleri yerine getirilerek çocuğun saldırgan davranışı ödüllendirilmemeli ve bu davranışın "istenmeyen bir davranış" olduğu hemen uygun bir dille ifade edilmelidir. Saldırgan davranış kesinlikle dayakla cezalandırılmamalıdır çünkü aksi halde bu, dolaylı olarak saldırganlığı teşvik edici olur. Çeşitli aktivitelerle çocuğun kızgınlık duygularını kontrollü şekilde dışa vurması öğretilebilir. Bu her çocuk için farklı şekilde olabilir. Bazı çocuklar konuşarak, bazıları resim yaparak, bazıları oyun oynayarak, bazıları spor yaparak rahatlarlar. Çocuğun olumlu davranışları pekiştirilmeli ve vurgulanmalıdır.

Çocuğun saldırganlığı en çok hangi zamanlarda, kimlerin yanında gerçekleştiğini anlayabilmek adına çocuk gözlemlenmelidir. Eğer çocuğun saldırgan davranışları müdahalelere rağmen geçmezse bir uzmandan yardım alınmalıdır.

OKUL REHBERLİK SERVİSİ
PELİN PELTEK

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 26.11.2022 - Güncelleme: 26.11.2022 23:32 - Görüntülenme: 405
  Beğen | 10  kişi beğendi